Fareeda Nyata Jelita

Hi Assalamualaikum semua. Yay alhamdulillah berkesempatan lagi untuk hapdate blog saya hari ini. Okay seperti yang dijanjikan oleh saya dalam entri yang lepas, "jika ada masa lapang, saya nak hapdate pasal tudung fareeda kan?" haa syukur harini ada masa lapang dan rasa rajin nak hapdate. So kepada yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang Fareeda tu boleh la teruskan membaca okay. Luv u all..

Bismilahirahmanirahim..
Camni cerita dia, aunty saya ni peminat tegar tudung Fareeda. Dia kira cam seller Fareeda jugak ar. Dia jual tudung-tudung Fareeda jugak. Sebelum ni Fareeda mmg akan buat pertandingan pencarian model semua ni tapi malangnya saya belum cukup umur jadi masih belum berkesempatan untuk join pertandingan tersebut. So bila dah cukup je umur 18 tahun ni, aunty saya dengan excitednya suruh saya masuk  pertandingan pencarian model fareeda musim ke empat ni. Saya pun turut jelah. Dia sponsor tudung semua. Alhamdulillah. Dapat sokongan yang sangat fanatik dari ahli keluarga saya yang kecoh tu. Hihi "KENYATAAN"! Parents saya sponsor dari segi baju dan juga makeup artist oh and tak lupa dari segi photoshoot juga. Hehehehe .


So ini gambar yang saya hantar masa pertandingan tersebut. Sebenarnya saya kurang berkenan dengan gambar ni sebab buat muka saya nampak beza gila. Nampak matured gila. And kurang berpuas hati dengan makeup ini tapi nak dijadikan cerita, rezeki saya, terpilih untuk peringkat pengundian. Saya antara calon-calon yang layak untuk ke peringkat seterusnya. Masa terpilih ni, memang berkempen habis-habis lah suruh orang like gambar saya sampai heng facebook aunty saya dibuatnya. Ahli keluarga saya lah yang banyak berkempen minta like untuk gambar ni. Saya sangat sibuk ketika ini dengan urusan final exam. So saya promote macam alakadar je. Jeng3 sorry.. Tp alhamdulillah berkat doa dari keluarga tercinta, saya terpilih dan meraih undi antara 3 yang tertinggi dan undian saya berada di tempat ketiga. Hekhekhek

So ada suatu hari tu Butik Fareeda call saya " Hello cik puteri najwa, kami dari butik fareeda cawangan bangi, photoshoot awak hari ahad ini pukul 2petang ye"
And i was like, ohmygoddddddd. Thank god saya terpilih. I went so excited as monkey you know. Hahahaha

The day before the photoshoot, they recall me and ask me to came earlier around 12pm like that so get ready lah makeup artist semua.

Here's a photo of my makeup artist :

*excuse my so not ready pose*

Today is the day! Jeng3, okay tell ya what? I don't even feel nervous or what for the photoshoot or interview. Why haaa? I also don't know. I'm wondering why la those ladies feel so nervous sampai ish taktau nak describe la kan. But me? I don't feel nervous or scared at all. Maybe sebab dah terbiasa bergaul dengan orang. Ya ima talkative person,confident, & presentable. #orangmedia katakooo! so i was like, watlek watpeace je lah.
Masa mula-mula sampai tu, hm mashaallah so pretty la all those models. Feeling insekio jap. Then dah lama tu best pulak berborak dengan diorang. They were so talkative and nicee. Then tunggu punya tunggu, my name was called for the interview and photoshoot. Masa interview tu, excited kemain gua menyembang dengan para juri. Hehehe! Macam-macam gua di investigatekan! Nyeh3x 

Ni antara selfie-selfie kitorang semasa tunggu turn dipanggil untuk interview :




*gambar bawah ni masa kat rumah my aunt the day before the interview and photoshoot, tesing2 jap baju mane yang sesuai kasut mane yg sesuai. hehehe*


A very special thanks to my budyy Suhara Malek because sudi teman sepanjang sesi-sesi penggambaran ni. Mwahahahha

Selebihnya gambar selfie saya sebelum di interbiu ..





Aaaaaah saya paling suka candid gambar ni :
p/s : photographer nye cik ara :*

Last but not LEAST :
I feel so lucky to have a photoshoot with the two Fareeda's Model.


Terima Kasih kerana sudi membuang masa anda dengar membaca entri kalini yang taktahu la bosan ke tak bagi korang. Mwehehehe

Okay kan dah cakap tadi last but not least. Ada lagi satu cerita ni berkaitan dengan Fareeda juga. Semalam kan ada rancang 9soalan di tv9 so madam rose kita dari Fareeda ni dijemput untuk berbual bicara didalam rancangan tersebut. So madam rose ada janji nak bagi 5soalan pagi ni pada pukul 10pagi dan 10 pemenang terpantas akan memenangi selendang terbaru dari Fareeda. Oh bersyukur kehadrat ilahi, tak disangka setelah mencuba nasib, saya memenangi peraduan tersebut.Tak sia-sia lah semangat nak jawab dari pagi tadi setia menunggu soalan-soalannya.



Rasa bertuah chuolls sebab iolls dapat selendang keluaran terbaru dan kira macam 10 pemenang ni merasmikan dulu lah selendang ni. Wehooo thankyou madam rose & pihak Fareeda.

Fareeda.. Nyata jelita....
Fareeda luv u all

Assalamualaikum.





No comments:

Post a Comment

DON'T TAKE ANYTHING THAT IS NOT YOURS